tisdag 10 november 2015

En riktigt bra dag.

Idag var vi ute och gick i trafiken med klassen, det var riktigt kul! Vi avslutade med att vi räkna bilar. Gjorde ett konstaterande att de flesta kör grå eller svarta bilar. Som den mellanmjölks Svensson jag är så kör jag en svart. Inte sticka ut här inte, haha.

När jag och Philippa kom hem blev det snabbt en macka och sen åkte vi iväg på kör. Philippa älskar att gå dit men det är på en så dum tid så vi kan inte gå dit varje vecka eftersom jag går på kurs varannan vecka så krockar det. Efter en dispyt när vi skulle åka hem så kom vi hem och Philippa kom på att hon skulle skriva. Så hon skrev sitt namn, mamma, pappa och en massa saker. Jag blev så stolt över henne när hon verkligen försökte så mycket som hon gjorde men det var inget emot vad hon blev när hon själv läste det sen.

Men nu inträffade precis en katastrof, TV3 fungerar inte! Jag som skulle kolla på Svenska Hollywoodfruar... Besvikelsen är maximal. Men med tanke på alla hemskheter i världen så känns det så enormt litet att jag skäms. Jag har faktiskt börjat göra det nu, skämmas.
Skämmas över att vara gnällig när jag ser runt omkring mig, läser och lyssnar. Vår värld kan verkligen vara den finaste plats som finns men också den hemskaste, allt beror på ödet. Vart man har turen eller ibland oturen att bli född, hemskt ändå när man tänker på det...


Lev väl.
Matilda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar